Darah Manis

My photo
Tapah, Perak, Malaysia
Food always come first #DaraManis
get this widget here

Saturday, September 20, 2014

Imbas Kembali Part 2 ( Sekolah Menengah)

Kembali menulis setelah pulih daripada tekanan emosi yang maha dashat (read : dia ni saiko sebenarnya haha) ..asyikla melalak je asal malam.hmm virus #rindunanti punya pasal la ni..hahaha..eh hee ke mana kita..eh silap apa motip kita harini..saja..nak imbas part sekolah menengah aku..sobs lagi 1 lebih je..aaa menciknya..ok ok boleh klik sini untuk part 1 sekolah rendah.

Secara kasarnya i habis sekolah pada 31 Disember 2009..maka tamatlah riwayat aku sebagai murid sekolah redah kasi pecah  rendah itu...Hahaha,masa tu inesen lagi pikir diri ni junior sentiasa and tak pernah terlintas pun akan jadi senior dan yang paling haru akan berhambus dari Sekolah menengah..nangis tampo diri..haha vangang je...aiseh

I mulakan sekolah menengah i dekat Smk Chenderiang..which is tak jauh pun dari rumah..ahh memula pergi sekolah awal beb..lelama..pukul 7 baru bangun..hahah cibs kan..mementang sekolah dekat..eceh belagak je..ada lagi 3 minit sebelum 7.20 pagi..lek lu..(read: ini jangan tiru ye haha pemalas dasar)..hahaha kat sini i kenal AinJue..tapi pastu dia pindah Rk daerah dkt Smk Air Kuning,which i macam pelik..Air Kuning tu kat mana..ahhh..adala 3 bulan i sekolah sini..

Then,dapat offer Rk Kampar vs Maahad Al Ummah Chemor..kondifen beb pilih Maahad..omg iii..hahaha sekalinya masa aku sampai sekolah tu..depa tengah mandi bawah tangga,aaa whadis is..dahla sliper taleh pakai dalam dorm ke kamar ntah..ahh pastu satu dorm tu double decker and manjang ke sana..aku dapat katil bebetul hujung rapat ke dinding..dahla katil atas..pastu orang bawah jenis cembeng..sesikit sakit sesikit nak balik..hoih haruslah aku effect sekali..haha..seingat aku sesampai je sekolah tu aku tidur kat surau sebab letih..haha lepastu parent balik..omg ii hahah gilo gilo..ini semer tak boleh jadi...i is kenot face it..

Dahla jauh kut asrama dengan sekolah..eeeeeeeeeee!!!hhahahaha..lagi kena rentas desa sekali lagi..choiiiiiii...penat tau..mujurlah ada mamat ni mcm lelah so aku teman la dia..kau teka bila aku sampai..bila sumer orang dah sampai..omg  iii malu doh rasanya..(read : masa tu naif lagi so ta fikir) hahahah..masuk kelas kena speaking ARAB..hachum matilah aku..haha eh...pastu lepastu tu cuti..aku angkut semer barang balik ngumah..ada abang senior tanya "kamu tanak balik dah ke sini"..ye dan tak aku jawan TANAK..hahah lantak situ

Pung-pang pung pang,pindah Air Kuning..which macam,hello Air kuning tu kat mana..pfft haha..ingat lagi hari first aku sampai ada perhimpunan and aku nampak AIon Z..hahaha sweetnya..masa tu kami x ngaku kawan sekolah rendah and x rapat pun..ngeee...then masuk ngumah sukan Perdana..jumpa kengkawan sekolah temoh..Ain jue..and ramai lagi (read : budak 1 rk 2010 ada 20 orang je)..kenal Lan,Ani.,Manja and The Gang..hahaha..Seee,sekolah rendah 3 sekolah menengah pun 3 jugak..ohmgee ii

Duduk Rk dalam 3 tahun,lepas PmR tamatlah riwayat aku sebagai budak Rk..hmmm..no more Lan and Ani sebab depa budak pandai which Ani sendiri 6 A and Lan 5 A and confirm dapat kelas Sains(read: cibs lagu latar sedih tengah play ayooh)..hahaha..Rapat memang rapat..tapi x macam sekelas dulu lah kan..hahaha.

And my journey as Budak Akaun bermula,ai dah start kenal ramai orang since i masuk form 4..better than zaman Rk i..(read: zaman tu zaman gelap cerah gelap hahaha) ...i pun tak ingat bila i start friendship wif Ku Noor sayang tu..dengan Aion Memok..obvious la kami kawan kan..hahaha..hmmm..2 tahun yang sangat berharga..

Ekseli zaman persekolahan adalah zaman terbaik kita semua..gaduh makin carut happy nangis semua kita buat sesama...hahaha hhmmm i dah malas nak menulis..boleh klik label yg i list kat atas untuk kisah-2 yg i dah tempuhi..hahaha

No comments:

Post a Comment