Darah Manis

My photo
Tapah, Perak, Malaysia
Food always come first #DaraManis
get this widget here

Tuesday, September 9, 2014

Imbas kembali Part 1 (Tadika vs Sekolah Rendah)

Wee,harini 9/9/14 @ 9914 cantik tarikh harini..oh,hari jugak adalah hari permulaan UPSR 2014..kenangkan adik aku yang ambik UPSR tu buatkan aku rasa tua gila sayu je..yelah dah hampir  6 tahun aku tinggalkan  zaman sekolah rendah and pegi sekolah menengah..tup-tup rupanya aku dah nak abis sekolah @ SPM..cepatnya masa berlalukan..haha,so motip harini..nak cerita pasal zaman sekolah..wuuu!!

Aku memula sekolah  tadika dekat Sungai Lesong..wee Atok ambik Atok hantar..penggedik je lebih aku ni..haha asal Atok aku hilang...akupun melalak bagainak gila..aci x..pastu pindah umah awam pulak..so,pindah pulak masuk Tadika Temoh..aci x,hari pertama dah melalak bagai nak gila ketuk-ketuk pintu sebab nak balik..sadis je rasa..tapi bebudakkan inesen kaver diri tu mengada.. hahaha

After tadikan,aku sekolah Temoh kejap sebab dekat dengan umah Atok and Nenek..macam biasalah Atok anta ambik..hahaha,keji sangat..Tapi tak lama sebab pastu Atok sakit kut..ahaha so tumpang orang pegi balik sekolah.darjah satu masatu..and location SK Temoh ni dekat dengan kubur..ahaha,masa tu bebudakkan..kubur tak kubur..hentam..wee..tapi aku tadelah pegi kubur tu..akukan baik..*jelingkirikann*
Kenangan paling poyo aku,aku kena dukung dengan Ustaz sebab meraung tanak masuk sekolah..aci x..dah sampai gedik pulak melalak..Ustaz dukung..haha lepastu aku lupa apa jadi..wuu!!..Lagi,balik sekolah selalu beli eskem malaysia kat umah depan sekolah..ahaha..

Pastu,tercampak ke SK Batu Tiga..ni lagi haru,aku bukan takat melalak lagi dah..siap bergaduh bertekak dengan dua Cikgu MATEMATIK,haruslah Matematik aku gagal..kuang-2..eh,kekecik dulu aku kakigaduh tau..adalah gaduh dngn kengkawan bertarik tudung,berlempang pipi..haha siot je mengenangkan kisah kepoyoan aku dedulu yelah baru darjah 2,3,4 dan sakan gaduh haiyo..pernah sekali aku gaduh dengan kakak senior,haha..lepastu ganggu kelas cikgu ni..beliau marahla,aku lagi berangin..pung-pang pung pang..aku kena lempang..tula menderhaka lagi..aisey banyak betul dosa aku kekecik dulu..hmmm..Mintak ampun mintak maaf ye,saya salah #nangisbalikselendang..huwaaa

Ok,lupakan kisah tadi,dalam 2007 or maybe 2008 camtulah..Apak dapat offer jadi pensyarah..so aku pindahla lagi..Kalini ikut Mummy pegi SK Batu Masjid(Sekolah Rendah ketiga aku) hahah..kat sini depa tiap kali rehat asyik main kejar-kejar..aku semestinya join..tapi entah satu hari tu..bengang kut..terus sampai kesudah tak join depa main..haha eleh,setakat main kejar-kejar tu apalah sangat *poyolahkau* hahah
Lepastu pernah sekali kena denda dengan Ustaz sebab tak buat kerja..ala pusing keliling bangunan sekolah sambil junjung kusi..memula ok..masuk round kedua..kedengaran laungan "labbaik allah humma labbaik" sambil kitorang main kejor kejor..endingnya kena panggil dek Sir..haha sengal je

Itu je yang aku ingat...haha malas nak tulis lelebih..purr nanti aku smbung bab Sekolah Menengah esok @ 10/9/14 @ 10914 ..uuu haha

#kbyee





No comments:

Post a Comment