Darah Manis

My photo
Tapah, Perak, Malaysia
Food always come first #DaraManis
get this widget here

Saturday, August 2, 2014

Cheritera Hari Raya 2014 with Aty #divaraya

Hello mello,asyik bebeno beraya kata orang tu walhal Spm makin dekat haiyoo sampaikan blog ni udah seminggu lebih tak berusik..ampun maaf le yang mana jenguk cari entri baru *fhitam mcm kau fofular sangat* haha..malam ni baru ada roh nak ngupdate blog nye pun..hahahaha..ok moh kita cerita la ye,macam biasalah mukadimah aku memang panjang..choih haha..tapi tapi,pemalas punya pasal..update sekaligus je..ngee..!!

#lapsawangblog #cucilantaiblog bla-2 hahhaha ambik mood..ok jum..!

Hari Raya Pertama :

Macam biasalah mandi-manda,then gerak pergi umah Nenek dulu and sarapan kat sana before sembahyang raya at surau Kg.Hj.Arif...ye,tahun ni aku beraya di Perak yoo pasal tahun lepas dan beraya kat Pahang..Lepas je sembahyang raya,pergi adakan sesi bergambar dengan family pulak dekat halaman rumah..maklumlah family makin ramai,takut tak muat kedai gambar tu nanti hahaha..jap aku selit gambar


My Big Perak Family 2014 

Lagi,petang tu jugak terus gerak ke Teluk Intan visitting adik beradik Nenek aku dekat sana and terus balik..tapi aku temankan P.su and M.su aku cari barang baby kat Giant T.i..so,merasalahkan kau pukul 10 malam pakai baju melayu full set merayap dekat giant tu..haha!!pukul 11 lebih sampai rumah..flat dan tidur...

Hari Raya Kedua :

Habis cerita hari raya pertama,masuk pulak cerita hari raya kedua..So,macam biasalah..kalau kat Kg.Hj.Arif ni setiap tahun In Shaa Allah akan ada "baraan"..ahaha,baraan tuh hape ek,ala kira mcm berarak dari rumah ke rumah camtu la kekdahnya..haha.

Bangun agak pagi raya kedua tu lambat la jugak,maklumla letih kononya..haha baraan dah mula pukul 8.00 pagi..tapi pukul 8.45 aku baru nak start follow..memula aku follow (naik Skuter) dengan P.cik Adli,Adib and Maryam..lepas tu depa dah tak larat...bawak Adib je..3 buah rumah mengadu letih...ok hantaq balik..and pastu aku sambung ikut Apak pulak sampaila pukul 4 lebih camtu..

Orang kampung teruskan sampai satu kampung kut,tapi aku balik sebab ada janji nak beraya umah #SisJas.apak pulak pergi servis kereta sebab nak balik Pahang raya ketiga nanti..haha..lepastu shoot pergi umah SisJas and balik semula umah nenek sebab Apak ada kerja..ngee,sama macam raya pertama..merasalh pakai baju melayu fullset sampai malam..pergghh haha

Raya ketiga,keempat,kelima macam biasala dekat Pahang,tak kemana sangat pun..banyak mentido je sebab balik 3 hari sajok..so masa nak merayap dan berjimba-jimba tu adalah singkat..cuma adalah pegi makan dekat Ana Ikan Bakar Petai Tanjung Lumpur and bawak Tok Pue aku gi merayap and makan -makan dekat restoran tepi jalan nama Oh Fatimah kat Beserah itu je..dan dan aku dah tadek modal nak lagi membebel,maka ambikla la gambar raya aku sebelah family Pahang pulak buat tatapan #gilo ahaha

My small Pahang Family 2014
p/s : ada lagi 2 anak Tok Pue aku..tapi semua jauh..!!hehehe

K la nak stop dulu..penat sebab baru sampai dari Pahang tadi..pheww #lappeluh #libasselendang

No comments:

Post a Comment