Darah Manis

My photo
Tapah, Perak, Malaysia
Food always come first #DaraManis
get this widget here

Saturday, November 16, 2013

Entry mengingati awok ore :P

Holla Hulli,harini berapa hari bulan..16/11!!sila catat dalam kalendar ianya birthday aku :P

okey moh kita cerita pashe kengkawan aku ye,

1:Muhammad Eizlan Shah
ok,aku panggil dia Lan-takkaulah..haha!!camne aku boleh kenal dia..ok masa tu kitorang kat dlm makmal it..form 1..tengah cedoi lagi time tu :P..tetiba ada budak baru masuk..oh aisey..pehtu dia duduk sebelah aku..wakaka aku tanyalah dia dari mana..Anderson katanya..waah rupanya dia pun sama melarikan diri dari asrama..sepp kita sama..soalan pertama aku kat dia Anderson tu kat mana..bahaha bengong kan.. :P..rupanya dia memang budak Air Kuning haha..lepastu kitorang pung jadi kawan :P

2:Nurani
Aku panggil dia ani,ni pun kes lari dari asrama jugak rasanya..dia masuk Smkak form 2 kut..entahlah aku  ingat-2 lupa..heheh aku tak kenal sangat dia ni dulu..entah mcmmana tetiba boleh ngam..pehtu sebab dia pandai Maths dan aku tak..haha dia kena  duduk sebelah aku..haha..diam x diam lebih 4-5 bulan kami duduk berjiran..aku panggil dia firefox dia panggil aku firefly..x ingat kenapa cerita gelaran nieh boleh wujud,,keja dia nie cuma paw aku je..dulu-2 selalu mintak kit-kat..sekarang dah kurng :P hahaha
3:Ku Nor Halimatun Saadiah
Aku panggil dia kuno.awal 3 tahun pertama persekolahan aku langsung tak tau kewujudan dia ni..dah masuk 4PA dia jadi bestfriend aku..macam mana aku tak tau..mungkin sebab dia pandai Maths+addmaths kut...hahaha..kitorang ada Family Pa..Kuno ni M.ngah aku tau..aku ni kira anak sedara dia..punca dia..ada cikgu tanya kamu tua ke kuno tua..pehtu dia cakap kuno ni kakak kamu ke..aku jawablah M.cik..bahaha dari situ terus melekat gelaran m.ngah tu..sumpah dia ni antara yg paling best dan bengong sekali :P

4:Normaizatul Izma
Aku bese panggil dia Kak Izma..cara kenal dia melalui bahas 2012..first time aku cam nak hempuk je sebab dia ni macam  kerek..tapi lama-2 kitorang get along...suatu hari aku baru dapat tahu orang panggil dia ni Lala..dengan penuh tawaduknya aku tukar nama dia jadi Elle(L) je..haha pandai kan aku..kenal dia cukup 1 bulan je..pehtu dia dah get lost..sayu okeyh kenal dia ni..hehehe..dia ni ada habit...perasaan dirinya kajol..pernah buat kerja gila jalan-2 dengan aku time bazar ramadhan tahun ni semata-2 nak tunjuk kerash dia..kuang-2..hahah


5:Nur Izzati
Aku panggil dia Didi Drug Dealer..camne boleh kenal dia..melalui satu group..lepastu aku add dia..memula macam sangsi je siapa dia ni sebenarnya..lepastu kami get along...pernah jumpa dia 2 kali je..hahah dia ni kekadang ganaz kekadang koya..haha..zaman mula-2 kenal kami berdua kongsi hobi sama online tengah-2 malam sampai pagi dan bergayut dekat telefon sampai panas berdengung telinga..bahaha aku pernah dulu setiap pagi call dia guna public phone sekolah..now days dah jarang pun sebab kami memasing busy :P

6:En Shahrul
Beliau ni cikgu tapi lebih macam abang kawan sebab beliau memahami sangat-2..heee..tanya Kak Elle kalau x caya..camner boleh kenal beliau..ok masa tu aku form 1 ke 2 x silap..pehtu join pantun..sekalinya Cik Lin bawak aku join bahas..ingt lagi mula2 tu aku ingat beliau ni  jenis yang serius gila babeng,tak banyak cakap just anguk-2 je(muahaha scary okeyh)..selama aku hidup kat sekolah,itulah kali pertama aku tau beliau ni wujud..nmpk bena aku ni mesra enviromentkan..rupanya beliau ni..alahai dalam hati ada hatilah taman +-+ sangatlah baik orangnya..kalau marah x tunjuk unless beliau betul-2 marah..o-o..sebab beliau ni baik dan sporting awws hehehe beliau telah  menjadi mangsa cubitan dan sabotaj aku selalunya....kan cikgu kan..hahaa..tahun ni beliau selalu jadik driver aku...paling x boleh belah...anta sampai depan umah pukul 5 pagi...dahla esok nak pi Bahas..mak aku dapat rasakan  beliau punya mata memang kebal+sengkak dah time tu okeyh..aku yg tengok ni pun jatuh kesian..hahaha perit okeyh jadi beliau..banyak tul pengorbanan beliau untuk pasukan bahas..sampai tak cukup tidur keyh....tahun depan haku no komen..*statement mintak penampo*


7:Cik Norazlin
Biasa panggil dia cikgu je..macam mana boleh kenal..hmm masa tu form 2..lepastu ada sesi sebut nama guru kelas dlm dewan..2 rk dapat cikgu Azlin..aku cakapalh dekat Lan..ye ye je kita dapat Cikgu Azlin K..sekalinya dapat Cikgu Azlin P..bahaha....lepastu beliau tahu aku ni suka pantun segala bagai ni..kebetulan ada pertandingan pantun..so aku yg blur-2(sangatla) ni pun join..dari situ aku kenal sumer budak bahas..thanks cikgu..kalau x de cikgu x taulah apa bende saya boleh join kat sekolah tu :P..ohya sekarang ni aku dok terikut panggil beliau Cik Lin..Cikgu Shahrul punya pasal ==" haha

8:Yasrul
Dia kekadang poyo...kekadang sengal..tapi otak dia boleh pakai  ok..hahahha..anak buah bahas kesayangan Cikgu Shahrul nieh hari-2 bersengkang mata masa bahas..mamtiklah tahun depan dia tak de..hoih..:P..anoyying kekadang tapi x selalu..banyak rahsia dia ni..bakal blah dari smkak taun ni..haa sumpah aku rindu kau nanti :P


9:Iqmal Afham
Camna boleyh kenal...okay di suatu malam yg hening..eh tipu..okeyh malam tu ada latihan pantun..dengan Cikgu Shahrul Lan Syu Yasrul Ain Ani dan Aku yg comel ...oh tak lupa jugak Cik Lin..lepastu bebudak asrama tengah prep masa tu..so kitorang melepak dekat 1 rk..then masa tengah bergosip berkepochi dan bergebang pantun-2 bagai..Dia ni muncul dalam kamus hidup aku..aku ingat dia ni sombong tau..rupanya dia best..baik dan hormat orang..DAN dia siap salam cium tangan hormat orang muda tua cam aku nie.err heheh and call me Abang..oh mai oh mai..*ok siapa nak cari menantu pm aku sekarang*..dia banyak tolong masa bahas,berbanding aku mengaku pun diri ni tak guna hehe kekek dia ni rapat dengan Yasrul kut rasanya..now da pindah balik tempat asal dia..dik aku rindu ko :P

1 comment: