Darah Manis

My photo
Tapah, Perak, Malaysia
Food always come first #DaraManis
get this widget here

Saturday, October 19, 2013

Khamis Yang F-enat But F-un 2

Dah selesai part kad menu tu..kitorang melongo jelah kad koop tu..sambil2 tu aku terangkan kat Mr.Nunoi apa perancangan dan jalan kerja..macam master chef kau..ekekekek

Then,lepas rehat camtulah sesi kedua dimulakan..masuk je dapur..buang masa 10 minit dengar cikgu bagi arahan ulang2 lepastu main saiko. ckp sila hidang cepat..juri dah tunggu!!walhal aku baru je nak masuk kuetiaw time tu....haduila..1 jam 30 minit mcm 45 minit je,hahaha vengang je aku..
#abaikan part ni#

Ok then dapat tempat memasing (kami Group+ Dapur 13)...so aku mulakan dengan double boiler coklat untuk menu apple mandi coklat yg manis manis apple+coklat nyumm..pastu menyagat filamen ketam untuk dibuat kerepek ketam rangup..then gorengkan secukup garing..ewah..lepastu aku goreng pulak popia lemak-lemak masin yang dibuat dengan penuh cinta kasih sayang aku dari umah..masa ni Mrs.Nunoi sedang sibuk membasuh periuk belanga peralatan memasak yg kotor...ok dia memang cekap bab membasuh ni..sekejap je dah settle..aku respek..hahah.

Masanya untuk goreng kuetiaw..cadangnya nak goreng sejenis je..(char kue tiaw)..tapi memandangkan aku sangat2 x yakin dengan masakan sendiri..so aku cadangakn kat Mrs,Nunoi buat kuetiaw goreng..Dia pun ok je..Memang  feeling aku tepat..^ ,^ charkuetiaw failed tapi keutiaw biasa lulus..haha dapat pujian lagi.sentap jugak sebab kuetiaw biasa itu airtangan Mrs.Nunoi(tapi akupun tolong apa..ayat sedapkan hati..ekekeke..Air pulak kami buat air Sirap Soda berlaici..sejug habis camtu je...ekekek nampak x...aku x nampak..lallaaa

itu je nak cerita..Isnin ni periksa akhir tahun bermula..hmm x lama je lagi 2014 datang menjengah...cepatnya masa berjalan kan..Oklah aku nak masak*tapi gas habis* acanor tu...hahahah





No comments:

Post a Comment